بسم الله الرّحمن الرّحیم

ما در این قسمت از سایت می خواهیم با فنّاوری ارتباطات و اطلاعات بیشتر آشنا بشیم و از اخبار آن مطلع بشیم.

فنّاوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، به مجموعه امکانات سخت افزاری، نرم افزاری، شبکه‌ای و ارتباطی به منظور تولید، جمع آوری، تجمیع، تحلیل و توزیع داده ها گفته می شود. یکی از کاربرد های این تکنولوژی استفاده از آن به منظور کمک به تأمین، حفظ و ارتقای سلامت انسان‌ها است.

در این روزها که کروناویروس (COVID-19) در جهان شایع شده، یکی از کارهایی که کشورها انجام می‌دهند تا کشورشان به این ویروس مبتلا نشود یا اگر در کشور شایع شده، بیشتر پخش نشود، استفاده از تکنولوژی و فنّاوری اطلاعات و ارتباطات در جهت غربالگری و کنترل این ویروس است.

غربالگری ابتلا به این بیماری در کشورمان از وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشد. این نهاد همانطور که در بالا اشاره شد، با بهره‌بری از مزایای ICT پرسشنامه‌ای آماده کرده که همه باید این پرسشنامه را کامل کنند تا بدانند که باید بستری شوند یا خیر.

وقتی کسی این پرسشنامه را پر می‌کند، نتیجه پرسشنامه در سایت، تلفن همراه و پرونده الکترونیک سلامت او فرستاده می‌شود و توصیه های لازم، متناسب با وضعیت سلامت و بیماری به او ارائه می گردد.

هم‌اینک شما را با سامانه غربالگری COVID-19 بیشتر آشنا می کنم.

آدرس این سامانه Salamat.gov.ir است که صفحه ورود آن به صورت زیر می‌باشد :

 

در این صفحه وقتی بر روی تکمیل پرسشنامه کلیک می‌کنید صفحه زیر نمایش داده می‌شود :

سایت

بعد از وارد کردن کد ملّی و تاریخ تولدتان وارد پرسشنامه می‌شوید :

سایت

بعد از تکمیل پرسشنامه و درج شماره تلفن همراه، با فشردن دکمه تایید اطلاعات وارد صفحه آخر می‌شوید:

سایت

این صفحه همان صفحه‌ای است توصیه های لازم را به ما می‌دهد.

بطور همزمان اطلاعات این سامانه وارد پرونده الکترونیک سلامت می‌شود و اگر وضعیت ما به گونه‌ای باشد که نیاز به مراقبت خاصی داشته باشیم علاوه بر فیدبک سامانه و پیامکی که به موبایل ما ارسال می شود، مراقب سلامت ما در نزدیک‌ترین پایگاه سلامت با ما تماس می‌گیرد و با تکمیل فرم مربوطه وضعیت سلامت ما را دقیق تر بررسی کرده و توصیه های لازم و اقدامات ضروری را انجام می دهد.

در آینده راجع به پرونده الکترونیک سلامت بیشتر توضیح خواهم داد.

#ما_کرونا_را_شکست_می‌دهیم